بیوفیدبک برای بی اختیاری ادراری

تبلیغات بالای نوشته ها

بیوفیدبک اطلاعاتی را در مورد چیزی که در بدن اتفاق می افتد و چیزهایی که شما میبینید و میشنوید و درک میکنید نشان میدهد مثل بررسی وزن شما و یا گرفتن فشار خون خود. نمونه بسیار ساده از بیو فیدبک، که می تواند مورد استفاده قرار گیرد  اندازه گیری هر پاسخ بدن مانند ضربان قلب و انقباض عضلات و آرامش است..
در بیوفیدبک، اندازه گیری می تواند بر روی صفحه کامپیوتر نمایش داده شده و یا به عنوان یک تن شنیده شود و در مورد عملکرد بدن استفاده میگردد.

بیوفیدبک مورد استفاده در درمان مشکلات مثانه و بی اختیاری چگونه است؟


بیوفیدبک  در درمان بی اختیاری ادراری در مطالعات پژوهشی متعدد به اثبات رسیده است.

برای زنان در کنترل و تقویت عضلات کف لگن می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ماهیچه های کف لگن (PFM) یک گروه از ماهیچه هایی است که نقش مهمی در کنترل مثانه دارند. ضعف و اختلال در عملکرد ماهیچه های کف لگن می تواند منجر به مشکلات حمایت از مثانه و رکتوم و کنترل آنها شود .
از آنجا که شما ماهیچه های کف لگن را نمی بینند، ممکن است شما اینکار را دشوار پندارید. شاید شما فکر میکنید که ورزشهایی که ماهیچه های کف لگن را تقویت میکنند به بیوفیدبک کمک نمیکند! اما با بیوفیدبک می توانید اثر این تمرینات را مشاهده کنید..
بیوفیدبک درمانی با استفاده از نمودار کامپیوتر و زنگ قابل شنیدن را به شما نشان می دهد.ورزش کردن برای ماهیچه های شما همچنین اجازه می دهد تا درمانگر با اندازه گیری قدرت عضلات شما برنامه ی ورزشیتان را از بقیه جدا کند.این یک ابزار آموزشی برای کمک به شما برای کنترل و تقویت ناحیه کف لگن است.

چگونه بیوفیدبک انجام می شود؟


دو سنسور کوچک با یک لایه چسبنده در دو طرف مقعد شما، که در آن ماهیچه های کف لگن نزدیک به پوست هست قرار می گیرد. این سنسورها را می توانید زیر لباس گشاد خود قرار داده. مجموعه ای از حسگرها در سراسر شکم قرار داده میشود. سنسورهای اطراف مقعد به صفحه کامپیوتر متصل شده و گرافی از ماهیچه های شما را که درحال اعمال است نشان میدهد.سنسور روی شکم نمودار کامپیوتری را به شما نشان می دهد.نمودار ها نیز در اندازه گیری رشد بیوفیدبک مفید است.

هر جلسه چه مدت است وچگونه انجام میگیرد؟


جلسه بیوفیدبک به طور کلی 30 دقیقه است. متوسط ​​تعداد جلسات چهار بار برای بدست آوردن بهترین نتیجه است.از آنجا که هر یک زمان یادگیری 4 تا 5 جلسه است، مهم است که تمرین ورزش های کف لگن هر روز در خانه مرور شود

توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی در مرکز پزشکی UCSF.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *